Miért választana egyáltalán bármi mást?
Klasszikusan a nagykereskedelmek arra jöttek létre, hogy az adott kereskedelmi piac résztvevői egymás között jutányos áron tudjanak üzletet kötni, mint a lakosság számára is elérhető kiskereskedelmi modell esetében. Azonban az internet megjelenésével a gazdaság is megmásíthatatlan elkezdett átalakulni, így a hagyományos nagykereskedelmi modell is újabb résztvevőkkel bővült. Mit jelent ez a klíma nagyker esetében?
Nagyon leegyszerűsítve annyit, hogy a megfelelő portfólióval rendelkező kereskedő a klíma készülékeit (vagy akár az alkatrészeket is) kedvezményesen, általuk egyedi árajánlatnak nevezett összegért tudják értékesíteni a lakossági szektor részére is. A kiterjedt és megbízható, nagy múltú cégek mind megengedhetik maguknak a készülék forgalmazójánál, hogy olcsóbban adják a megszabott kereskedelmi árnál a terméküket, amennyiben egy előre meghatározott, a forgalmazó által elvárt eladási számot teljesít a klíma nagyker.
A lakossági piac résztvevői ebben a modellben tulajdonképpen egy másik klíma nagyker előnyeit élvezik a hagyományos nagykereskedelmi résztvevői felállásban, anélkül, hogy bármiféle felvásárlási kötelezettséget rónának rákjuk. Röviden összefoglalva: ha klíma nagyker kínálatából vásárol készüléket garantáltan olcsóbb eredeti (garanciás, szervízelhető) terméket kap, amit kedvezményes, egyedi áron vásárol meg a viszonteladótól. A viszonteladó célja, hogy minél szélesebb körű és rendszeres vásárlói kört építsen ki a lakossági szektorban, így nem ritka, hogy szakértői tanácsadást és külön árajánlat készítést is vállalnak a telepítést igénylő helyszín paramétereinek megismerése után.
Mivel a klíma nagyker esetében is kölcsönös bizalomra épül a forgalmazó és a nagykereskedő viszonteladó közötti kapcsolat, csak akkor tud hosszútávon fent maradni a nagykereskedelmet üzemeltető viszonteladó, ha ő is minőségi szolgáltatást nyújt és minden esetben tisztességes üzleti magatartást tanúsít a vásárlói felé. A magánemberként, kis mennyiségben vásárló, nem témában nem feltétlenül felkészült személyek csak a fogyasztóvédelemhez tudnának fordulni hosszú ide-oda levelezgetés után, ha valami nem megfelelő a klíma nagyker kiszolgálásával.
Viszont a fogyasztóvédelemmel járó pénzbüntetés és nyilvános ügymenet egy cégnek sem jelent hosszútávon sikeres üzleti modellt. Ráadásul, a vásárlói közben elterjedő negatív tapasztalatok, sokszor online visszakereshető panaszos, negatív információk mind rontják az üzletet. Abban esetben, ha egy klíma nagyker kiugróan magas panasz mutatóval rendelkezik, a termékeiket adó forgalmazó bármikor megszakíthatja a kedvezményes, bizalmi alapon működő gazdasági kapcsolatot velük jóhírnév rontására hivatkozva. Ezzel a klíma nagyker mögött álló emberek tulajdonképpen a pénzbevételi forrásukat vesztik el a tisztességtelen magatartásuk miatt.
Így nem meglepő, hogy minden klíma nagyker komolyan veszi a minőségi szolgáltatást, az ügyfélközpontúság elvét és a rövid határidős ügyintézést a megrendelő kényelmére. Ráadásul ezek mellé kedvezményes árakkal is csábítja a lehűlni (vagy éppen átmelegedni) vágyó magánembereket.
De tényleg, miért választana bármi mást, mint a klíma nagyker?