Webáruház bérlés vagy vásárlás? Elsőként fogalmazódik meg bennünk, ha azt a célt tűztők ki, hogy termékeinket webáruház segítségével fogjuk értékesíteni. Ebben a cikkben összehasonlítjuk a bérlés és vásárlás lehetőségeit. Webáruház bérlés esetében a meglévő sablonok közül lehet válogatni, amelyek rendelkeznek a jó működéshez szükséges összes funkcióval. A vásárlás esetében, egy megálmodott, fejben már megtervezett oldal létrehozását érhetjük el, amely teljesen a saját igényeink szerint megvalósítható. A bérelt webáruház esetében nem kell az újításokra, fejlesztésekre költségeket fordítani, hiszen a cég által működtetett oldalak folyamatosan frissítve vannak, és az újításokat követik. Ezzel szemben a saját készítésű oldalak esetében ezeket a funkciókat a tulajdonos dönti el, hogy használja, pénzt fordít rá, vagy más lehetőségekre fordítja azt az összeget.

Azonban a webáruház bérlés és vásárlás között olyan lényeges anyagi különbség nincs. A saját, egyedi webáruházat tervezni kell, kivitelezni, tesztelni, cserébe kaphatunk olyan funkciókat, amelyek talán a bérelt webáruházban nem is léteznek. Például megkaphatjuk, ha volt régi webáruházunk, akkor annak az adatainak a teljes átköltöztetését. A bérelt webáruház nem más, mint egy késztermék, amiben létezik sok olyan funkció, amire talán nincs is szükségünk, ám néhány, számunkra fontos funkció pedig nincs. Ilyen esetben a beállítások szoktak segíteni, viszont ez már időigényes feladat. Azt, hogy bérlejük vagy megvásároljuk a webáruházunkat, teljesen egyénfüggő, nem létezik jó recept, a célnak megfelelő kell legyen a választás.